Aktualności
Zmiany w wersji 1.59 Gratyfikanta GT
25.10.2019
Poniżej wypisano alfabetycznie wszystkie zmiany w wersji 1.59 Gratyfikanta GT. Zmiany płatne - wyróżnione czcionką pogrubioną - są umieszczone na początku listy.
- Dodano mechanizm zbiorczej zmiany stawki podatku w umowach cywilnoprawnych.
- W parametrach wpłat i wypłat bankowych dodano opcję umożliwiającą niegenerowanie automatycznych transferów VAT.
- Dodano możliwość eksportu deklaracji PPK do formatu zgodnego z wytycznymi PFR.
- Dodano pozycje mobilny token do filtra Typ operacji w zestawieniu Raport bankowości on-line.
- Na oknie operacji bankowej, w tym dla Homebankingu oraz Bankowości on-line, dodano możliwość dodania kategorii.
- Poprawiono błąd powodujący wpisywanie kolejnych rekordów do tabeli pd_Sesja przez wątek obsługujący wysyłkę wiadomości SMS po każdym uruchomieniu tego wątku.
- Poprawiono błąd związany z ustawianiem daty modyfikacji wiadomości SMS i osoby dodającej wiadomość. Wartości te nie były ustawiane w przypadku dodawania w programie pojedynczego SMS-a z innych modułów niż moduły wiadomości.
- Poprawiono liczenie pola 42 na zaliczce od wypłat PIT. Poprzednio pole nie aktualizowało się automatycznie po zmianach wprowadzony na załączniku.
- Poprawiono problem naliczania ujemnej składki zdrowotnej na rachunku o niskiej wartości.
- Poprawiono problem wykazywania ekwiwalentu w świadectwie pracy.
- Poprawiono problem z liczbą okresów (wypłat) dla świadczenia rehabilitacyjnego w deklaracji RSA.
- Poprawiono problem z wykazywaniem na świadectwie pracy nieobecności usprawiedliwionej niepłatnej.
- Poprawiono problem zaokrąglania stawki godzinowej przy wyliczaniu dodatku za godziny nocne.
- Rozbudowano interfejs programistyczny Sfera o obsługę dodawania i wysyłki wiadomości SMS. W tym celu dodano między innymi obiekty: InsERT.SMS, InsERT.SMSKolekcja, InsERT.SMSManager.
- W kreatorze wysyłki zbiorczej wiadomości SMS w oknie edycji numerów telefonów dodano kontekstowe wyświetlanie nazwy kontrahenta.
- W kreatorze wysyłki zbiorczej wiadomości SMS, na liście odbiorców wiadomości dodano kolumnę z nazwą powiązanego obiektu.
- W kreatorze wysyłki zbiorczej wiadomości SMS, w oknie podsumowania dodano możliwość zakończenia procesu generowania wiadomości.
- W kreatorze wysyłki zbiorczej wiadomości SMS, w oknie podsumowania dodano obsługę skrótu klawiaturowego Ctrl+a. Skrót umożliwia zaznaczenie całej treści podsumowania.
- W mechanizmie blokad wielostanowiskowych poprawiono błąd mogący powodować problemy z wysyłką wiadomości SMS w przypadku wysyłki danej wiadomości i jej jednoczesnej edycji lub próby wycofania ze skrzynki nadawczej na innym stanowisku sieciowym.
- W module wypłat dodano kolumny wykazujące kwoty ZUS pracodawcy, pracownika oraz składkę zdrowotną.
- W szablonach wiadomości SMS dla obiektu Dokument dodano możliwość definiowania autotekstu "Numer oryginału".
- W transferach pomiędzy rachunkami bankowymi oraz pomiędzy kasami dodano możliwość ustawienia daty wypływu oraz wpływu środków.
- W wiadomościach SMS poprawiono błąd mogący powodować zapis błędnej ilości znaków z jakich została zbudowana wiadomość. Błąd występował w przypadku zbiorczego tworzenia wiadomości dłuższych niż przypisany do taryfy limit znaków dla pojedynczej części wiadomości.
- W wiadomościach SMS poprawiono błąd pozwalający zmieniać treść wysłanej już wiadomości za pomocą autotekstów.
- Z powodu występujących problemów z wczytywaniem do PUE zmieniono format dat przy eksporcie ZUS Z-3.
- Zaktualizowano stawkę zryczałtowanego podatku dla umów cywilnoprawnych.
- Zgodnie z zaleceniem ZUS składka PPK finansowana przez pracodawcę wykazywana jest w bloku III.B deklaracji RCA.
Zmiany w wersji 1.59 Rachmistrza GT
25.10.2019
Poniżej wypisano alfabetycznie wszystkie zmiany w wersji 1.59 Rachmistrza GT. Zmiany płatne - wyróżnione czcionką pogrubioną - są umieszczone na początku listy.
- Dodano możliwość edycji pliku JPK_VAT.
- Dodano możliwość porównania pliku JPK_VAT z Ewidencją VAT.
- Poprawiono błąd powodujący wpisywanie kolejnych rekordów do tabeli pd_Sesja przez wątek obsługujący wysyłkę wiadomości SMS po każdym uruchomieniu tego wątku.
- Poprawiono błąd związany z ustawianiem daty modyfikacji wiadomości SMS i osoby dodającej wiadomość. Wartości te nie były ustawiane w przypadku dodawania w programie pojedynczego SMS-a z innych modułów niż moduły wiadomości.
- Poprawiono poziom szyfrowania dla komunikacji z Portalem podatkowym oraz z Wykazem podatników VAT.
- Status podatnika VAT zwracany przez Wykaz podatników VAT jest zawsze zwracany na dzień sprawdzenia. Dlatego poprawiono komunikacje z Wykazem tak, by data stanu na dzień zawsze zgadzała się z datą sprawdzenia.
- Uaktualniono certyfikat dla testowej bramki JPK.
- W kreatorze wysyłki zbiorczej wiadomości SMS w oknie edycji numerów telefonów dodano kontekstowe wyświetlanie nazwy kontrahenta.
- W kreatorze wysyłki zbiorczej wiadomości SMS, na liście odbiorców wiadomości dodano kolumnę z nazwą powiązanego obiektu.
- W kreatorze wysyłki zbiorczej wiadomości SMS, w oknie podsumowania dodano możliwość zakończenia procesu generowania wiadomości.
- W kreatorze wysyłki zbiorczej wiadomości SMS, w oknie podsumowania dodano obsługę skrótu klawiaturowego Ctrl+a. Skrót umożliwia zaznaczenie całej treści podsumowania.
- W mechanizmie blokad wielostanowiskowych poprawiono błąd mogący powodować problemy z wysyłką wiadomości SMS w przypadku wysyłki danej wiadomości i jej jednoczesnej edycji lub próby wycofania ze skrzynki nadawczej na innym stanowisku sieciowym.
- W opcji sprawdzania statusu VAT na podstawie numeru NIP zaktualizowano nazwę opcji Portal podatkowy na Wykaz podatników VAT.
- W parametrach wiadomości SMS w mechanizmie zmiany nazwy nadawcy dodano zabezpieczenie przed przypadkowym zamknięciem okna parametrów, bez zapisania i wysłania do zatwierdzenia zmienionej nazwy nadawcy.
- W szablonach wiadomości SMS dla obiektu Dokument dodano możliwość definiowania autotekstu "Numer oryginału".
- W wiadomościach SMS poprawiono błąd mogący powodować zapis błędnej ilości znaków z jakich została zbudowana wiadomość. Błąd występował w przypadku zbiorczego tworzenia wiadomości dłuższych niż przypisany do taryfy limit znaków dla pojedynczej części wiadomości.
- W wiadomościach SMS poprawiono błąd pozwalający zmieniać treść wysłanej już wiadomości za pomocą autotekstów.
Promocja programów z linii nexo i GT. Trwa od 19 do 30 września 2019 r.
22.09.2019
Promocja dotyczy programów z linii nexo i GT. Trwa od 19 do 30 września 2019 r.
Oferta nie dotyczy upgrade'ów i nie łączy się z innymi promocjami.
Wersja 1.58 SP1 HF1 - 11/09/2019
22.09.2019
Wersja 1.58 SP1 HF1 - 11/09/2019
- Dostosowano program do zmian w strukturze odpowiedzi systemu "Wykaz podatników VAT". W wyniku zmian wprowadzonych bez zapowiedzi przez Ministerstwo Finansów nie był pobierany identyfikator zapytania i tym samym wynik sprawdzania nie był zapisywany w programie.
- W parametrach kontrahentów dodano możliwość przestawiania sprawdzania statusu VAT podmiotu pomiędzy Wykazem podatników VAT a Portalem Podatkowym. Opcja zastępuje parametr "Sprawdzaj statusy VAT w Portalu Podatkowym po wyczerpaniu limitu w Wykazie podatników VAT".
Wersja 1.58 SP1 - 09/09/2019
- Dostosowano program do obsługi obniżonej od 1 października 2019 r. skali podatkowej.
- Zmieniono działanie mechanizmu sprawdzania statusu aktywności VAT podatnika. Od wersji 1.58 SP1 sprawdzanie odbywa się w nowym systemie Wykaz podatników VAT (tzw. biała lista), który w ostatnich dniach został udostępniony przez Ministerstwo Finansów.
InsERT GT 1.56 SP1
14.03.2019
Lista zmian:
- Dodano wersję 19 deklaracji VAT-7. Deklaracja obsługuje korektę oraz wysyłkę elektroniczną.
- Dodano wersję 13 deklaracji VAT-7K. Deklaracja obsługuje korektę oraz wysyłkę elektroniczną.
- Dodano uprawnienia dotyczące e-sprawozdań finansowych.
- Do e-sprawozdań finansowych dodano atrybut miejsce składnia sprawozdania. Możliwe
opcje to KRS oraz KAS. - Umożliwiono podczas zatwierdzania e-sprawozdania wpisanie daty sporządzenia e-sprawozdania
finansowego. - Poprawiono liczenie pola 328 dla PIT-36(26). Poprzednio pole 328 nie uwzględniało
zaliczek z innych źródeł dochodów niż działalność gospodarcza. - Poprawiono uwzględnianie straty z najmu na zaliczę miesięcznej oraz kwartalnej PIT
w wersji 3. - Dodano wersję 6-0E wysyłki dla deklaracji CIT-ST(7).
- Umożliwiono dodanie pozycji użytkownika na elemencie e-sprawozdania finansowego Dodatkowe
informacje bez konieczności posiadania zielonego PLUSA dla InsERT GT. - Poprawiono przenoszenie danych ze sprawozdania typu Rachunek przepływów do e-sprawozdania.
Poprzednio rok bieżący przenosił się jako rok poprzedni. - Umożliwiono wysyłkę na bramkę KAS e-sprawozdań finansowych.
- Dodano weryfikację wypełnienia obowiązkowych pól w elementach e-sprawozdania finansowego.
- Zmieniono parametry JPK na parametry JPK_VAT i VAT-7. E-mail zdefiniowany w parametrach
pobierany jest zarówno do pliku JPK_VAT, jak i deklaracji VAT-7 oraz VAT-7K. - Dodano możliwość podpisania e-sprawozdania finansowego za pomocą podpisu kwalifikowanego,
w tym możliwość podpisania pliku wieloma podpisami. - Dodano możliwość zaimportowania podpisanego e-sprawozdania finansowego. Importowane
e-sprawozdanie może być podpisane zarówno podpisem kwalifikowanym, jak i Profilem
Zaufanym. - Zniesiono wymaganie powiązania konta ze stawką VAT dla opcji Wstaw wydatek na pojazd.
- Poprawiono problem polegający na nie pobieraniu danych ze sprawozdania własnego o
typie Zestawienie zmian do e-sprawozdania finansowego. - Poprawiono przenoszenie danych ze sprawozdań jednokolumnowych do e-sprawozdania. Poprzednio
rok bieżący przenosił się jako rok poprzedni. - Poprawiono problem z importem plików JPK_VAT do ewidencji VAT. Problem objawiał się
komunikatem: "Nieznany typ JPK" i dotyczył tylko plików zawierających atrybut xsi:schemaLocation. - Poprawiono problem polegający na nieuwzględnianiu znacznika Naliczaj zaliczki nieprzekraczające
1000 zł podczas wyliczania zaliczki miesięcznej/kwartalnej CIT w wersji 4. - W bibliotece dokumentów pracownika dodano nową opcję "Dodaj i podpisz". Umożliwia
ona automatyczne podpisywanie dokumentów dodawanych do biblioteki spoza programu. - Dodano obsługę wersji 2-0E wysyłki dla deklaracji PIT-37(25).
- Dodano wybór filtrowania 90 dni przeterminowania rozrachunków w zestawieniu Rozrachunki
do korekty VAT dla faktur nieopłaconych w terminie. - Dodano nowy wzorzec deklaracji GUS Z-03.
- Rozwiązano problem z ustawianiem selektora "Przypadek szczególny PIT" na dokumencie
Wydatek KPiR. Błąd występował tylko dla niektórych kontrahentów i był zależny od specyficznych
od stawień pól "Przypadek szczególny PIT" i "Przypadek szczególny VAT" znajdujących
się na zakładce Księgowe w kartotece kontrahentów. - Dodano ustawianie rodzaju zapisu VAT na kosztowy podczas użycia opcji Wstaw wydatek
na pojazd. - Przeniesiono pole "Wskazanie zastosowanych uproszczeń przewidzianych dla jednostek
małych/mikro" na Wprowadzeniu do e-sprawozdania finansowego z zakładki Daty na zakładkę
Zasady rachunkowości. - Dodano ustawianie rodzaju zapisu VAT na kosztowy przy wyliczeniu kosztu z ustawionym
przypadkiem szczególnym VAT lub PIT. - Poprawiono pobieranie danych na załącznik ORD-ZU z deklaracji PIT-11, PIT-28, PIT-4R
oraz PIT-8AR. - W bibliotece dokumentów pracownika dodano możliwość zmian grupowych.
Poprawiono problem przesyłania błędnego kodu tytułu ubezpieczenia do deklaracji ZUS
RPA w przypadku rozwiązania, a następnie kontynuacji umowy.- Dodano skróty klawiszowe na wydatku w KPiR dotyczące kontrolek związanych z przypadkiem
szczególnym PIT. - Dodano możliwość automatycznego wyboru uwierzytelniania dla poczty wychodzącej.
- Poprawiono problem zbiorczego określania godzin rozpoczęcia i zakończenia pracy za
pomocą wyjątku. - Poprawiono problem z importem E-ZLA o statusie "Wsteczne".
Wersja wymaga pełnej konwersji bazy danych.
InsERT GT 1.53 SP1
12.07.2018
- Umożliwiono dodanie operacji o rodzaju podzielona płatność w module Homebanking. Moduł Homebanking jest dostępny w czerwonym PLUSIE dla InsERT GT.
- Umożliwiono dodanie operacji o rodzaju podzielona płatność w module Historia transakcji.
- Dodano Kreator podzielonej płatności. Pozwala on wprowadzić kwotę VAT dla rozrachunków powstałych przed 01.07.2018.
- Dodano obsługę skrótu SHA-256 w zbiorczym podpisie e-deklaracji oraz przy podpisywaniu e-deklaracji za pomocą programu Biuro GT.
- Poprawiono problem rozliczania rozrachunków z poziomu dekretu księgowego. Przy włączonej opcji automatycznego rozliczania rozrachunków, w niektórych przypadkach pojawiał się komunikat: "żadna kwota nie może być ujemna".
- Dodano możliwość wybrania kategorii dla automatycznych operacji VAT.
- Dodano parametry umożliwiające automatyczne ustawienie kategorii dla automatycznej operacji VAT.
- Poprawiono wyświetlanie danych w kolumnie Kwota VAT w operacjach bankowych. Kolumna pokazywała pozostały do rozliczenia VAT, zamiast kwotę VAT z operacji o rodzaju podzielona płatność.
- Poprawiono problem przy rozliczaniu opcją Rozlicz zbiorczo. Wpisanie kwoty na liście rozliczanych rozrachunków nie powodowało przeliczenia kwoty pozostało.
- Poprawiono problem pobierania salda rachunku bankowego w bankowości on-line. Po pobraniu historii saldo ni było odświeżane, pobieranie kończyło się błędem, mimo że log szczegółowy nie zwracał żadnych błędów.
- Poprawiono problem błędnego wyświetlania kolumn na liście nierozliczonych rozrachunków w opcji Rozlicz rozrachunki dostępnej w Historii transakcji.
- Przyśpieszono pobieranie Historii transakcji w bankowości on-line.
- Poprawiono problem z odczytaniem numeru TNR podczas pobierania historii w bankowości on-line. Mogło to prowadzić do podwojenia się wpisów w Historii transakcji. Problem występował tylko, jeśli na 2 lub 3 znaku w tytule transakcji został wpisany ":".
- Uszczegółowiono komunikat podczas rozliczania rozrachunku z zerowym VAT-em z wykorzystaniem mechanizmy podzielonej płatności za pomocą opcji Rozlicz. Nowy komunikat wskazuje ścieżkę rozliczenia takiego przypadku.
- Dodano nowe kolumny w Transakcjach oczekujących w bankowości on-line: Numer faktury oraz Kwota VAT.
- W opcji Uzgodnij w Historii transakcji w bankowości on-line na liście operacji dodano nowe kolumny: Rodzaj, Numer faktury, Kwota VAT.
- Poprawiono problem podczas wysyłania transakcji oczekującej stworzonej na podstawie zwykłej wypłaty bankowej. W takim przypadku pojawiał się komunikat niepoprawny komunikat dotyczący kwoty VAT.
- Podczas konwersji bazy danych do wersji 1.53 SP1 dokonano korekty zapisów w tabeli nz_FinanseSplata. Odpowiada ona za przechowywanie informacji o rozliczeniach rozrachunków. W wersjach 1.53 i 1.53 HF1, przy pewnych scenariuszach pracy, mogło dojść do niezgodności kwot rozliczeń z pierwotnymi wartościami rozliczanych rozrachunków.
- Przy starcie programu dodano komunikat mówiący o planowanym na 30.09.2018 r. wycofaniu współpracy programu z niewspieranymi serwerami bazy danych: SQL Server 2000, SQL Server 2005 oraz SQL Server 2008.
- Rozwiązano problem resetowania stanu zgód na przetwarzanie danych osobowych w obiekcie Pracownik kontrahenta. Problem występował wtedy, gdy dokonywano ponownej edycji obiektu Pracownik kontrahenta z poziomu obiektu Kontrahent, ale przed zapisaniem obiektu Kontrahent.
- W instalatorze dodano komunikat mówiący o blokadzie instalacji programu na niewspieranych systemach operacyjnych: Windows XP, Windows Vista, Windows 2003 Server oraz Windows 2008 Server.
- W instalatorze dodano komunikat mówiący o planowanym na 30.09.2018 r. wycofaniu współpracy programu z niewspieranymi serwerami bazy danych: SQL Server 2000, SQL Server 2005 oraz SQL Server 2008.
- W interfejsie programistycznym Sfera dodano obsługę podzielonej płatności. W tym celu dodano m.in. do obiektu InsERT.FinDokument atrybuty: RodzajWplaty, NrFaktury, WartoscVatBiezaca, WartoscVatBiezacaWaluta, WartoscVatPoczatkowa, WartoscVatPoczatkowaWaluta, KwotaRachunekVat, RozliczajPPNiezgodnyVat, RozliczajPPNiezgodnyNrFaktury oraz zmieniono działanie metod rozliczających rozrachunki: Rozlicz(), RozliczWaluta() i RozliczCesja().
Wersja wymaga pełnej konwersji bazy danych. Insmaile o wersji będą rozłożone w czasie.
Numer wersji: 1.5302.10.4231
RODO - szkolenie już w sprzedaży!
24.05.2018
Dostępne jest już multimedialne szkolenie RODO + obsługa RODO w programach InsERT. Vademecum w przystępnej formie dostarcza wiedzy na temat obowiązków wynikających z Rozporządzenia o ochronie danych osobowych.
Oprócz wyczerpującego omówienia nowych przepisów, vademecum zawiera również instrukcję obsługi RODO w programach InsERT (InsERT nexo oraz InsERT GT). Wszystkie zagadnienia zostały opisane w przejrzysty sposób, a wygodna nawigacja umożliwia sprawne poruszanie się między poszczególnymi częściami szkolenia.
RODO - vademecum + obsługa RODO w programach InsERT to około 2 godzin nauki, zawartej w ponad 100 slajdach.
Rozdziały:
- RODO - Informacje prawne – przegląd poszczególnych artykułów rozporządzenia wraz z ich szczegółowym opisem.
- RODO w programach InsERT GT - opis funkcjonalności dotyczącej RODO w programach linii InsERT GT.
- RODO w programach InsERT nexo - opis funkcjonalności dotyczącej RODO w programach linii InsERT nexo.
- FAQ - najczęściej zadawane pytania.
- RODO w praktyce - zbiór pytań na jakie powinna odpowiedzieć firma podczas wdrażania RODO.
- Multimedia - filmy związane z RODO w programach linii InsERT GT i InsERT nexo.
Cena netto: 99 zł (dotyczy licencji dla jednej osoby fizycznej, użytkującej szkolenie na jednym stanowisku komputerowym)
Dostępne jest także szkolenie RODO - vademecum, które polecamy firmom niebędącym użytkownikami naszych programów. Cena to 79 zł (dotyczy licencji dla jednej osoby fizycznej, użytkującej szkolenie na jednym stanowisku komputerowym).
Nowa wersja 1.52 systemu InsERT GT.
18.05.2018

Moduł Cele przetwarzania pozwala definiować cele zbierania danych osobowych. W kartotekach: Kontrahent oraz Pracownik znajduje się zakładka Zgody, na której można określić status zgody na określony cel przetwarzania. W module Kontrahenci i module Klienci (Gestor) znajdują się filtry, które umożliwią wyfiltrowanie osób, które wyraziły zgodę na dany cel przetwarzania. Do list dostępnych w tych modułach dynamicznie są dodawane kolumny prezentujące status każdego aktywnego celu przetwarzania. Po zapisaniu kartoteki Kontrahent lub Pracownik kontrahenta możliwe jest wydrukowanie formularza zgody na wybrane lub wszystkie cele przetwarzania. Okienko wydruku dla tych obiektów może pojawiać się automatycznie po zapisaniu nowego lub istniejącego obiektu.

Zgodnie z RODO każda osoba może wystąpić do administratora z żądaniem przedstawienia informacji o przetwarzanych na swój temat danych. W systemie przygotowano kilka wydruków, które pozwalają zrealizować ten obowiązek: Informacje o kontrahencie (zgodny z art. 20 RODO), Informacje o kontrahencie (ze zdjęciem, zgodny z art. 20 RODO), Informacje o pracowniku (ze zdjęciem, zgodny z art. 20 RODO).
Moduł Monitorowanie przetwarzania danych prezentuje operacje wykonywane na kartotekach zawierających dane osobowe: Kontrahent, Pracownik kontrahenta, Pracownik i Wspólnik. Pokazuje, dla wybranego obiektu, jaki użytkownik systemu i kiedy wykonał takie czynności, jak: utworzenie obiektu, edycja, podgląd, wydruk, przeglądanie i wydruk listy.

Moduł pozwala ewidencjonować zbiory danych osobowych zidentyfikowane w przedsiębiorstwie, a prowadzone w systemie GT lub poza nim. W module dostępny jest wydruk Rejestru w formie przewidzianej przepisami dla Administratora danych oraz dla Podmiotu przetwarzającego. [Funkcja dostępna dla użytkowników posiadających co najmniej 1 licencję Gestora]

Dla obiektów: Kontrahent, Pracownik kontrahenta i Personel udostępniono polecenie Anonimizuj dane. W momencie rozpoczęcia procesu anonimizacji mechanizm sprawdza istnienie dokumentów (handlowych, finansowych i księgowych) powiązanych z obiektem i wystawionych w ciągu ostatnich 5 lat kalendarzowych. Jeśli takie istnieją – anonimizowane są tylko takie dane, jak: e-mail, telefony, PESEL, strona WWW, lokalizacja, skype, GG, etc. Jeśli nie istnieją – anonimizowane są wszystkie dane.

Wprowadzono nowe możliwości zarządzania dostępem do programu. W module administracyjnym: Administracja/Parametry/Hasła i logowanie można zdefiniować:
- czy system ma wymuszać hasło dłuższe niż określona liczba znaków
- czy dopuszczone jest stosowanie pustych haseł
- z jakich znaków hasło ma się składać (duże i małe litery, cyfry, znaki specjalne)
- czy system ma wymuszać okresową zmianę hasła.
Dodatkowo w parametrach personelu pojawił się znacznik Użytkownik musi zmienić hasło.
Wprowadzono także nowe uprawnienia:
- Ewidencja osobowa - Kopiuj listę
- Wspólnicy - Kopiuj listę
- Ewidencja osobowa - Drukuj listę
- Wspólnicy - Drukuj listę
- Kontrahenci - Lista kolumn
- Ewidencja osobowa - Lista kolumn
- Wspólnicy - Lista kolumn.

Wszystkie pliki komunikacji (epp, xml, jpk …) przesyłane pomiędzy różnymi systemami firmy InsERT mogą być zabezpieczone hasłem. Pliki są kompresowane do formatu ZIP, a do szyfrowania wykorzystany jest standard AES-256. Można również ograniczyć do niezbędnego minimum zakres wysyłanych do plików danych osobowych.

Wprowadzono aktualny wzorzec zaświadczenia płatnika składek dotyczącego pracowników (Z-3).

- Wspomaganie księgowania nieodliczonego VAT-u z proporcji bazowej
- Eksport definicji sprawozdania własnego do pliku
- Wydruk wartości wyliczenia poszczególnej definicji w sprawozdaniach
- Sprawozdania własne jako własny typ RZS
Po raz kolejny programy Insertu zostały wyróżnione Nagrodą Kupców Polskich, czyli Złotym Paragonem.
21.06.2017
Miesięcznik Hurt i Detal przyznał Złote Paragony po raz siódmy. To wyróżnienie dla firm, które dostarczają najlepsze produkty na rynek FMCG oraz tych, które wspierają rozwój branży. InsERT otrzymał nagrodę w kategorii „wsparcie handlu”. Zostały nią wyróżnione wszystkie nasze systemy z rodziny kultowego Subiekta, czyli Subiekt nexo, Subiekt GT, Subiekt 123, Subiekt Sprint 2 i mikroSubiekt.
Ponadto redakcja doceniła dotychczasową działalność Insertu i wręczyła statuetkę z okazji jubileuszu 25-lecia firmy. Nagrody odebrali Bożena i Jarosław Szawlis, założyciele i zarządzający Insertem.
Koniec wsparcia dla starszych systemów Windows
01.02.2017
Nie jest naszą intencją, aby ograniczać działanie poszczególnych funkcji. Ale należy spodziewać się, że z biegiem czasu praca z wykorzystaniem starych systemów operacyjnych Microsoftu będzie coraz trudniejsza, a w końcu niemożliwa.
Planowany brak wsparcia dotyczy wszystkich naszych produktów, w szczególności: InsERT nexo, InsERT GT, Navireo, mikroSubiekt, Sello, Subiekt Sprint i Skarbnik 4.